انتشار عکس یک فرد شبیه به استیو جابز تئوری‌های توطئه را شعله‌ور کرد

انتشار عکس یک فرد شبیه به استیو جابز تئوری‌های توطئه را شعله‌ور کرد

به تازگی عکسی از یک فرد شبیه به استیو جابز منتشر شده که واکنش‌های زیادی را برانگیخته تا جایی که برخی از کاربران به شوخی یا جدی می‌گویند این عکس ثابت می‌کند استیو جابز فوت نشده و سالم و سرحال در یک جای دنیا زندگی می‌کند. مدیرعامل سابق اپل در سال ۲۰۱۱ بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده در سن ۵۶ سالگی درگذشت اما این عکس که در کشور مصر گرفته شده، منجر به بروز شک و تردید برخی از کاربران در رابطه با حقیقی بودن مرگ او شده است.
در این عکس، شاهد مردی هستیم که حداقل از لحاظ نیم‌رخ، شباهت بسیاری زیادی به استیو جابز دارد که عینک به چشم و ساعت در دست دارد ولی هیچ کفشی نپوشیده است. معلوم نیست این عکس در چه تاریخی گرفته شده ولی روز شنبه در فیسبوک آپلود شده است و بعد از آن کاربران سایت Reddit خیلی زود دست به کار شدند تا تئوری‌های جدی و شوخی خود را در رابطه با این موضوع مطرح کنند.

استیو جابز
یکی از کاربران نوشته: «می‌دانم این قضیه یک شوخی است، ولی شباهت این فرد به استیو جابز بیشتر از آن است که تصادفی باشد.» برخی از کاربران هم اعلام کرده‌اند حالت دست این فرد در عکس مذکور، کاملا مشابه حرکتی است که جابز در بسیاری از عکس‌های معروف خود انجام داده است. دیگر افراد به شباهت مدل مو و ریش اشاره کرده‌اند و برخی دیگر اعلام کرده‌اند که چرا خبری از لباس یقه اسکی و شلوار جین نیست که یک نفر جواب داده در این هوای گرم مصر، فقط یک دیوانه حاضر است لباس یقه اسکی بپوشد.
برخی به شوخی گفته‌اند که این فرد بدون شک استیو جابز نیست زیرا اپل واچ در دست ندارد که یک کاربر پاسخ داده: «استیو جابز الگوریتم‌های رهگیری را برای مردم عادی توسعه داده است و او هیچوقت نمی‌خواهد پیدا شود.»
استیو جابز در دوران کودکی توسط یک زوج ارمنی-آمریکایی به فرزندی پذیرفته شد و پدر حقیقی او یک مسلمان سوری بود. حالا طرفداران تئوری‌های توطئه می‌گویند او مرگ خود را جعل کرده و برای ادامه زندگی به خاورمیانه مهاجرت کرده است. در همین زمینه می‌توانیم به تئوری‌های توطئه مربوط به مرگ رپرهای مشهور یعنی توپاک شکور و بیگی اشاره کنیم که به اعتقاد برخی از افراد، کشته نشده‌اند و در آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند.

منبع: NewsHub

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها