قانون‌های موفقیت از استیو جابز؛ نابغه کارآفرینی و رهبری

کتاب استیو جابز

قانون‌های موفقیت از استیو جابز؛ نابغه کارآفرینی و رهبری

تا به حال به این قضیه فکر کرده‌اید که استیو جابز، کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه چگونه به موفقیت رسیده و برای دستیابی به این موفقیت از چه فرمولی استفاده کرده است؟ قانون‌هایی که استیو جابز در زندگی داشته در موفقیت او نقش پر رنگی داشته‌اند. با ما همراه باشید تا با ۱۰ قانون استیو جابز برای موفقیت بیشتر آشنا شوید.

استیو جابز همان کسی بود که با همراهی «استیو وزنیاک»، شرکت کامپیوتری «اپل» را پایه‌گذاری کرد. با راهنمایی‌های استیو جابز بود که این شرکت، در فناوری‌های نوین پیشگام شده و محصولاتی مانند آ‌یفون و آی‌پد تولید کرد.

کتاب صوتی ۱۰ قانون موفقیت از استیو جایز توسط استیو جابز به رشته تحریر درآمده است. همین‌طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، استیو جابز؛ رهبر و نابغه کارآفرین در این کتاب صوتی به شرح قانون‌هایی که در راه رسیدن به موفقیت به وی یاری رساندند، پرداخته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«من بسیاری از موفقیت‌هایم را مدیون پیدا کردن آدم‌‌های با استعداد هستم. و اینکه دلم هیچ وقت نخواست که یه آدم متوسط رو به پایین باشم. همیشه دنبال بهترین‌ها بودم، و به بهترین‌ها هم رسیدم. در زندگی به این نتیجه رسیدم که اگر به اندازه‌ی کافی آدم‌های سطح بالا پیدا کنید و اگر آن کار مشکلی که می‌خواهید انجام بدهید را با آدم‌های با استعداد و با اشتیاق انجام بدهید از کار کردن با هم لذت می‌برید، کاری که شاید در گذشته فرصت انجام دادنش رو نداشتید. افراد با استعداد هم دلشان نمی‌خواهد با آدم‌های متوسط و سطح پایین کار کنند، پس باید تیمی پر از افراد سطح بالا تشکیل داد و شروع به کار کرد.

ما سعی کردیم که افراد خیلی باهوشی رو استخدام کنیم، ولی سازمان بسیار ساده‌ای داریم و سعی داریم که روی چند تا چیز کوچیک به خوبی تمرکز کنیم. تمرکز کردن کار سختی است، تمرکز کردن به معنای آری گفتن نیست. به معنای نه گفتن می‌باشد. و ما سعی کردیم که خیلی کارها رو انجام ندیم، تا بتونیم روی یک سری چیزهای خاص تمرکز کنیم و به خوبی انجامشان بدهیم. برای کارافرینی خیلی کارها باید انجام شود و من اعتقاد دارم که بیشترین تفاوتی که بین کارآفرنیان موفق و ناموفق وجود داره در استقامتشان می‌باشد. خیلی سخت است که توتمام زندگیت را برای چیزی قرار بدهی و خیلی‌ها در زمانی که همه چی سخت می‌شود کنار بکشند».

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها