پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده‌تر از ردمی K20 پرو است

پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده‌تر از ردمی K20 پرو است

ردمی K20 پرو را می‌توان جذاب‌ترین پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه سال ۲۰۱۹ به حساب آورد. در این میان، قیمت بالاتر این گوشی در هند نسبت به بازار چین واکنش‌های زیادی در پی داشته است. پوکوفون F1 هنگام عرضه با قیمت حدودا ۳۰۰ دلاری روانه‌ی بازار شد و ردمی K20 پرو حدود ۱۰۰ دلار از این گوشی گران‌تر است که چنین اختلافی برای کاربران کشورهای در حال توسعه بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. اما همانطور که بخش هند شیائومی در نامه سرگشاده خود اعلام کرده، کاربران در ازای پرداخت این مابه‌التفاوت، ویژگی‌های بسیار جذاب‌تری نصیبشان می‌شود.

نخستین پرچم‌دار ردمی از ویژگی‌های بهره می‌برد که پوکوفون F1 فاقد آن‌ها است. ویژگی‌هایی مانند دوربین سه‌گانه، نمایشگر اولد همراه با حسگر اثر انگشت، دوربین سلفی پاپ‌آپ، پنل پشتی شیشه‌ای و شارژ سریع ۲۷ واتی. در نامه بخش هند شیائومی همچنین آمده که این شرکت همچنان به دریافت سود ۵ درصدی در ازای فروش گوشی‌های خود پایبند است و این یعنی ۱۰۰ دلار اختلاف قیمت به ویژگی‌های جدید موجود در ردمی K20 پرو برمی‌گردد.

از آنجایی که هنوز در مورد پوکوفون F2 اخبار موثقی منتشر نشده و چندی قبل مدیر محصول این برند از شیائومی بیرون آمد، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال عدم عرضه این گوشی به وجود آمده است. ولی در هر صورت اگر این گوشی روانه‌ی بازار شود، به احتمال زیاد نسبت به ردمی K20 پرو از مشخصه‌های ضعیف‌تری بهره می‌برد که در ادامه به همین موضوع می‌پردازیم.

دوربین اندکی ضعیف‌تر

پوکوفون

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نه‌چندان جذاب پوکوفون F1 دوربین آن است که برای دوربین ثانوی، از سنسور تشخیص عمق استفاده شده است. این در حالی است که باقی پرچم‌داران شیائومی در سال ۲۰۱۸ از دوربین ثانوی تله‌فوتو بهره می‌بردند. در حال حاضر، روزبه‌روز شمار گوشی‌های بیشتری به بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه روی می‌آورند ولی به احتمال زیاد پوکوفون F2 به همان دوربین دوگانه بسنده خواهد کرد؛ در این صورت، شیائومی یا دوباره از دوربین ثانوی مبتنی بر سنسور تشخیص عمق استفاده می‌کند یا اینکه دوربین بهتری را تعبیه می‌کند.

در ضمن جدیدا بین گوشی‌های مقرون به صرفه، شاهد دوربین‌های سه‌گانه‌ای بوده‌ایم که در کنار دوربین اصلی و اولترا واید از دوربین تشخیص عمق استفاده شده است و شاید شیائومی برای نسل جدید این گوشی از چنین رویکردی بهره ببرد. در حقیقت، دوربین گوشی Mi A3 که به تازگی معرفی شده، دقیقا مبتنی بر چنین چینشی است.

نمایشگر ارزان‌تر

پوکوفون

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم پوکوفون F1 نسبت به دیگر پرچم‌داران شیائومی در سال ۲۰۱۸ این است که از نمایشگر اولد بهره نمی‌برد؛ چنین تصمیمی بدون شک برای کاهش هزینه‌ها اتخاذ شده است. برای نسل دوم این گوشی هم یا دوباره شاهد نمایشگر LCD خواهیم بود یا اینکه از نمایشگر اولد مبتنی بر رزولوشن پایین‌تری استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، شیائومی Mi A3 که جدیدترین گوشی اندروید وان این شرکت است، از نمایشگر ۶ اینچی اولد مبتنی بر رزولوشن ۷۲۰p بهره می‌برد.

نمایشگر اولد حتی اگر رزولوشن پایینی داشته باشد، بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را امکان‌پذیر می‌کند. البته باید به اخباری هم اشاره کنیم که طبق آن‌ها، به‌زودی نمایشگرهای LCD هم می‌توانند حسگر اثر انگشت را در خود جای دهند.

طراحی

پوکوفون

احتمالا مهم‌ترین انتقاد از پوکوفون F1 مربوط به طراحی آن بود زیرا این گوشی از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد. اگرچه پلی‌کربنات دوام بسیار زیادی دارد، ولی در نهایت حس گوشی‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت را به ذهن متبادر می‌کند. این تصمیم شیائومی هم برای کاهش هزینه‌ها بود و احتمالا برای پوکوفون F2 هم چنین رویه‌ای در پیش گرفته می‌شود. البته باید به ردمی ۷ هم اشاره کنیم که اگرچه بدنه پلاستیکی دارد، ولی همین بدنه از ظاهر جذابی بهره می‌برد.

سیستم تشخیص چهره مادون قرمز

پوکوفون

پوکوفون F1 از سیستم تشخیص چهره مادون قرمز بهره می‌برد و برای این مشخصه، در کنار دوربین سلفی سنسورهایی تعبیه شده است. اما در مورد نسل دوم این گوشی، احتمالا این قابلیت کنار گذاشته می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توانیم به Mi 8 اشاره کنیم که دارای این قابلیت بود ولی برای Mi 9 این ویژگی ناپدید شد. سیستم تشخیص چهره مبتنی بر مادون قرمز نسبت به دوربین معمولی امنیت بیشتری دارد ولی دقت آن به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی نمی‌رسد. در هر صورت، با حذف این قابلیت، شیائومی می‌تواند مانند Mi 9 از بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل بهره ببرد.

از دیگر تفاوت‌های احتمالی پوکوفون F2 با ردمی K20 پرو می‌توانیم به فقدان شارژ ۲۷ واتی، استفاده از جایگزین‌های شیشه محافظ گوریلا گلس و ارائه دوربین سلفی با رزولوشن پایین‌تر اشاره کنیم.

منبع: Android Authority

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها