گوشی اندرویدی شما شارژ نمی‌شود؟ این ۷ راهکار را امتحان کنید

گوشی اندرویدی شما شارژ نمی‌شود؟ این ۷ راهکار را امتحان کنید

فرایند شارژ یک گوشی بسیار ساده است و فقط باید یک سر کابل را به آن وصل کنید و سر دیگر کابل هم به شارژر متصل شود و بعد از شنیدن یک صدای مشخص، می‌فهمید که این فرایند آغاز شده است. اما به دلایل مختلف، با وجود اینکه تمام کارها را به درستی انجام می‌دهید، باتری گوشی اندرویدی شما شارژ نمی‌شود. قبل از اینکه به‌سرعت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید، بهتر است این راهکارها را برای حل این مشکل امتحان کنید.

ریستارت کردن گوشی

گوشی‌های هوشمند مانند دیگر گجت‌ها، گاهی اوقات دچار مشکلات ساده‌ای می‌شوند که یک ریبوت ساده می‌تواند آن‌ها را حل‌وفصل کند. ریستارت گوشی گاهی اوقات می‌تواند موارد مشکل‌زا را برطرف کند تا گجت دوباره به شرایط عادی خود برگردد. برای این کار، دکمه پاور را نگه دارید و سپس بر گزینه Restart ضربه بزنید. اگر با این کار دوباره توانستید باتری گوشی خود را شارژ کنید، بهتر است تمام اپلیکیشن‌های ثالث نصب شده را بررسی کنید و موارد غیرقابل اعتماد را حذف کنید.

شارژ کردن در حالت Safe Mode

گوشی

گام بعدی، بهره‌گیری از حالت امن یا Safe Mode است. در این حالت، جلوی فعالیت‌های اپلیکیشن‌های ثالث گرفته می‌شود و فقط بخش‌های اصلی سیستم می‌توانند فعالیت داشته باشند. اگر در این حالت باتری گوشی شما شارژ می‌شود، پس می‌دانید که مشکل به یک سرویس ثالث برمی‌گردد. به همین خاطر بهتر است اپلیکیشن‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید، بررسی کنید؛ زیرا یکی از آن‌ها به احتمال زیاد این مشکل را ایجاد کرده است.

در همین راستا، توصیه می‌شود اپلیکیشن‌های جدید که به آن‌ها اعتماد ندارید یا چندان از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حذف کنید. سپس گوشی را ریبوت کنید و ببینید که آیا این مشکل برطرف شده است یا نه. اگر با این کار هم مشکل برطرف نشد، با بازگشت به حالت کارخانه، به احتمال زیاد مشکل مذکور حل می‌شود.

در گوشی‌های اندرویدی برای بهره‌گیری از این حالت با توجه به شرکت سازنده، راه‌های مختلفی وجود دارد و به همین خاطر بهتر است نحوه دستیابی به Safe Mode از طریق گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید. اما یکی از راه‌های مرسوم، نگه داشتن دکمه پاور و لمس طولانی گزینه Power Off است تا یک پنل جدید به نمایش دربیاید و بعد از گذراندن آن، گوشی شما ریستارت می‌شود و در Safe Mode اجرا می‌شود. برای برگشت به حالت عادی، همین فرایند را تکرار کنید ولی گزینه Restart را انتخاب کنید.

استفاده از کابل یا شارژر متفاوت

گوشی

مشکل شارژ باتری گوشی شما می‌تواند مربوط به وسایل جانبی باشد. شاید کابل خراب شده، شارژر به‌درستی کار نمی‌کند یا حتی پورت شارژ باتری گوشی دچار مشکل شده باشد. برای بررسی وضعیت کابل، بهتر است که آن را به کامپیوتر وصل کنید. اگر با این کار گوشی شما شارژ می‌شود، پس به احتمال زیاد مشکل اصلی از جانب شارژر است و با امتحان کردن یک شارژر دیگر، می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. در رابطه با شارژر هم همواره توصیه می‌شود که از برندهای قابل اعتماد استفاده کنید.

مشکل نرم‌افزاری

گوشی

گاهی اوقات سیستم‌عامل هنگام شارژ گوشی، آیکون موردنظر را نمایش نمی‌دهد. برای بررسی این موضوع، می‌توانید اپلیکیشنی به نام Ampere را نصب کنید که وضعیت گوشی در مورد وصل بودن یا نبودن به شارژر را نمایش می‌دهد. به همین خاطر وقتی که گوشی را به شارژر وصل می‌کنید، این اپلیکیشن را باز کنید. اگر گوشی شما با چنین مشکلی مواجه است، می‌توانید تا عرضه آپدیت جدید سیستم‌عامل صبر کنید یا گوشی را به وضعیت کارخانه برگردانید.

علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور وضعیت باتری، دمای آن و دیگر اطلاعات مشابه را هم ارائه می‌دهد. یک راه دیگر هم این است که گوشی خود را خاموش کنید و سپس به شارژر وصل کنید. اگر انیمیشن مربوط به این فرایند نمایش داده شود، می‌فهمید که مشکلی در این فرایند وجود ندارد.

تمیز کردن پورت شارژ

گوشی

پورت شارژ گوشی یکی از مکان‌هایی است که خیلی راحت گرد و غبار درون آن قرار می‌گیرد و این ذرات می‌توانند جلوی عملکرد صحیح شارژ را بگیرند. برای تمیز کردن آن، بهتر است با چراغ قوه نگاهی به آن بیندازید و اگر متوجه ذرات بزرگی شدید، با استفاده از سوزن مخصوص سیم‌کارت یا مثلا خلال دندان می‌توانید آن را تمیز کنید. بعد از این کار، دوباره کابل را به پورت مذکور وصل کنید و ببینید که آیا گوشی‌ شارژ می‌شود یا نه.

خشک کردن گوشی خیس

باتری گوشی

اگر حتی مقدار اندکی آب به داخل گوشی‌ شما راه پیدا کرده، به هیچ عنوان آن را نباید به شارژر وصل کنید. اولین کاری که باید انجام دهید خشک کردن آن است. برای این موضوع راه‌حل‌های متعددی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، قرار دادن گوشی‌ در ظرفی از برنج است. بعد از این کار، حداقل یک روز صبر کنید و سپس گوشی‌ خود را به شارژ وصل کنید تا ببینید که آیا درست کار می‌کند یا نه.

مراجعه به تعمیرگاه

اگر تمام این راهکارها با شکست مواجه شدند، تنها راه پیش روی شما این است که به تعمیرگاه مراجعه کنید. اگر با انجام این کارها مشکل شما برطرف نشود، پس به احتمال زیاد گوشی‌ با مشکل سخت‌افزاری دست‌وپنجه نرم می‌کند. در تعمیرگاه هم بخش‌های مختلف گوشی‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد که در بیشتر مواقع، با تعویض پورت شارژ این مشکل برطرف می‌شود.

منبع: Make Use Of

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها