۸ شکست دنیای فناوری در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹

۸ شکست دنیای فناوری در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹

رقابت در دنیای فناوری نفس‌گیر است و شرکت‌ها سعی می‌کنند با تولیدات هرچه خلاقانه‌تر، در بازار متمایز شوند. اما گاهی اوقات شانس با شما یار نیست و هرچه تلاش می‌کنید خریداران از خلاقیت شما خوششان نمی‌آید. حتی شاید محصول خوبی تولید کرده باشید، اما یک ایراد کوچک به فاجعه منجر شود. در این مطلب مروری داریم بر بزرگترین شکست‌های دنیای فناوری در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹.

تلویزیون Signature OLED TV R ال‌جی

دستگاه مذکور فراتر از یک محصول منحصر به فرد و خیره کننده از ال‌جی است که می‌تواند انقلابی در تلویزیون‌های آینده ایجاد کند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این تلویزیون به دلیل نمایشگر لوله شونده خود، می‌تواند به اندازه‌های مختلفی درآید و طراحی آن به‌گونه‌ای است که در صورت نیاز نمایشگر آن لوله خواهد شد تا فضای زیادی از اتاق را اشغال نکند. همچنین، سطوح مختلفی از باز شدن نمایشگر وجود دارد که امکان تجربه ابعاد متفاوت را فراهم می‌کند.

ال‌جی Signature OLED TV R اولین بار در ژانوبه ۲۰۱۹ و در حاشیه نمایشگاه CES رونمایی شد و قرار بود در بهار امسال راهی بازار شود؛ اما با وجود گذشت چند ماه هنوز خبری از این تلویزیون نیست و شرکت کره‌ای نیز اشار‌ه‌ای به آن نمی‌کند.

سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد

گوشی هوشمند تا شونده ۲۰۰۰ دلاری کره‌ای‌ها در عرض یک هفته از یک دستگاه الهام بخش برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند به یک شکست مفتضحانه تبدیل شد.

سامسونگ که قصد داشت اولین شرکتی باشد که گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تا شونده را به بازار عرضه می‌کند، نسخه‌هایی از گلکسی فولد را برای یوتیوبرها و بررسی کنندگان معروف دنیای فناوری ارسال کرد. اما بخت با کمپانی کره‌ای یار نبود و در بررسی‌های این افراد مشخص شد که نمایشگر گلکسی فولد آسیب‌ پذیر است و به سادگی از کار می‌افتد؛ فقط کافی است تا پوشش پلاستیکی روی نمایشگر را از آن جدا کنید.

این شرکت پس از اطلاع از این نقص، به سرعت اعلام کرد که عرضه دستگاه را حداقل برای چند هفته به تعویق می‌اندازد تا مشکلات آن را رفع کند. بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، سامسونگ اعلام کرد گلکسی فولد در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

انقلاب گوشی‌های تا شونده

اگر چه گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند تا شونده‌ای نبود که معرفی شد، اما پر سر و صداترین آن‌ها بود و پس از آن شرکت‌های دیگر نیز سعی کردند که به سرعت محصول مشابهی را راهی بازار کنند. اما ظاهرا تا رسیدن به دوران این گوشی‌ها همچنان راهی طولانی پیش رو داریم.

میت ایکس

پس از مشکل به وجود آمده برای گلکسی فولد، هواوی نیز در عرضه میت ایکس تردید کرد و زمان ورود آن با بازار را به تعویق انداخت تا بیشتر محصولش را بررسی کند. اما در همین هنگام و با بالا گرفتن شعله جنگ تجاری آمریکا و چین، آتش این جنگ دامن این کمپانی چینی را هم گرفت و هواوی از استفاده از سرویس‌ها و خدمات شرکت‌های آمریکایی منع شد. اگرچه مدتی بعد ترامپ اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به هواوی خدمات دهند، اما هنوز مشخص نیست که سرنوشت این شرکت و به‌خصوص بخش گوشی‌های هوشمند آن چگونه خواهد بود.

در سوی دیگر شیائومی هم تیزرهایی را درباره گوشی می فولد منتشر کرده بود که به ماه مارس به عنوان تاریخ معرفی اشاره داشتند، اما هنوز خبری از این گوشی نیست. علاوه بر این گفته شد موتورلا نیز قصد دارد برند با معرفی یک گوشی تا شونده از  خانواده ریزر، برند محبوب خود را دوباره احیا کند. مدتی قبل هم خبری از تلاش سونی برای توسعه گوشی هوشمند تا شونده منتشر کردیم.

Royale FlexPai

اولین نسخه از این گوشی‌ها که توسط Royale و با نام FlexPai معرفی شده بود نیز سرنوشت مشخصی ندارد و پس از رونمایی دیگر خبری از آن نشنیدیم.

Anthem

Anthem

چه بلایی بر سر Anthem آمد؟

این پرسشی است که از اولین ماه‌های سال ۲۰۱۹ ذهن طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی را به خود مشغول کرده است. این بازی یکی از مورد انتظارترین عنوان‌هایی بود که استدیو BioWare در دست توسعه داشت. استدیو مذکور که بخشی از کمپانی EA است، سازنده عنوان‌های محبوبی مانند Mass Effect و Dragon Age است که سال‌هاست طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اما این بار BioWare به‌جای جشن گرفتن موفقیت‌هایش، باید تلاش کند تا نقدهای منفی ناشی از عرضه ناموفق Anthem در نیمه فوریه را جبران کند. بی‌تعارف، این بازی یک افتضاح زیبا است: یک زمین بیگانه و بزرگ با امکان انجام کارهای مختصر، شخصیت‌هایی با مسئولیت‌های حداقلی و طراحی گیج کننده که همگی در مناظری زیبا اتفاق می‌افتند.

ایرپاد ۲ و نسل جدید آیپاد اپل

ایرپاد

ایرباد بی‌سیم اپل یا همان اِیرپاد یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که توانسته نظر بسیاری از کاربران به خود جذب کند. انتظارها برای معرفی نسل دوم این محصول با ویژگی‌های جدید بسیار بود، اما اپل با ارائه یک نسخه آپدیت شده از نسل اول، همه را ناامید کرد.

ظاهر و مشخصات دومین نسل از ایرپاد بسیار مشابه با نسل قبلی است و به‌روز رسانی‌های اتفاق افتاده جزئی و در حد افزایش عمر باتری، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و فعال‌سازی سیری با فرمان صوتی است.

آیپاد تاچ

محصول ناامید کننده دیگر کوپرتینویی‌ها آیپاد جدید است که آن‌ هم مشابه نسل قبلی خودش است. در واقع این نسخه یک به‌روز رسانی کوچک از آیپاد تاچ است که در ۲۰۱۵ معرفی شده بود و خود آیپاد ۲۰۱۵ یک به‌روز رسانی سطحی از نسخه ۲۰۱۳ این محصول بود. اپل همچنان قصد دارد آیپاد را زنده نگه‌ دارد، اما عرضه یک دستگاه جدید در سال ۲۰۱۹ که از چیپست معرفی شده در سال ۲۰۱۶ استفاده می‌کند، چندان جذاب نخواهد بود.

سرویس استریم بازی Stadia گوگل

Stadia

مدت‌ها شایعات به معرفی یک کنسول بازی توسط گوگل اشاره داشتند، اما در نهایت متوجه شدیم که پروژه گیمینگ گوگل یک سرویس اشتراکی استریم بازی است و خبری از دستگاه فیزیکی نیست.

گفته می‌شود این سرویس روی همه دستگاه‌ها از گوشی هوشمند تا تلویزیون قابل اجرا خواهد بود. استیدیا تجربه‌ای مشابه با آنچه پلتفرم‌های گیمینگ فعلی به شما ارائه می‌کنند را در اختیارتان قرار می‌دهد و پردازش سخت افزاری بازی‌ها بر عهده سخت افزار‌‌های پایگاه داده گوگل است. به زبان عامیانه‌تر، گوگل یک نت‌فلیکس برای گیمینگ عرضه می‌کند.

در سطح مقدماتی این پلتفرم، شما نیاز به پرداخت اشتراک ندارید ولی باید بازی‌های موجود در فروشگاه را بخرید تا بتوانید آن‌ها را روی هر دستگاهی که می‌خواهید اجراکنید. در سطح حرفه‌ای باید علاوه بر بهای بازی‌ها، ماهانه مبلغ ۱۰ دلار نیز بپردازید. با پرداخت اشتراک ماهانه می‌توان به بازی‌های رایگان ماهانه هم دسترسی داشت، اما فقط تا زمانی که اشتراک ماهانه پرداخت شده باشد. همچنین با خرید بازی‌ها تخفیف دریافت خواهید کرد.

ایده و فناوری پشت این پروژه بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما بگذارید از جنبه‌های دیگر هم به این ماجرا نگاه کنیم. برای دسترسی به آرشیو محتوا باید اشتراک ماهانه خریداری شود، برای تجربه هر بازی باید آن را به‌طور کامل خریداری کرد، هر بازی را باید جداگانه خرید و از همه مهم‌‌تر به اتصال پایدار و قوی به اینترنت نیاز است.

نینتندو سوییچ لایت

نینتندو سوئیچ لایت

نکات مثبت بسیاری برای نسخه جدید کنسول نینتندو با نام نینتندو سوییچ لایت بیان شده است، مانند طاهر زیبا و قیمت ۲۰۰ دلاری که از نسخه اصلی ارزان‌تر است. اما متاسفانه نکات منفی هم وجود دارند.

سوییچ لایت امکان اتصال به تلویزیون را ندارد و تنها باید از نمایشگر خود دستگاه برای تماشای محتوای بازی استفاده کرد. اگر این دستگاه را به عنوان یک کنسول قابل حمل در نظر بگیریم، انتخاب مناسبی است، اما در صورتی که نسخه‌ای بزرگ‌تر و با امکان اتصال به تلویزیون وجود دارد، نمی‌توانیم سوییچ لایت را به جز نسخه‌ای کوچک‌تر و محدودتر از نینتندو سوئیچ بدانیم.

شارژر بی‌سیم ایر پاور اپل

ایر پاور

تا کنون سابقه نداشت که اپل محصولی را معرفی و پس از مدتی تولید آن را لغو کند. این شرکت همیشه از نتایج آزمایش‌ها و نمونه‌های آزمایشی مطمئن می‌شد و سپس محصول خود را معرفی می‌کرد، اما ایر پاور مثال نقضی بود بر این کمال‌گرایی اپل.

این محصول که در واقع یک پد شارژر بی‌سیم بود که توانایی شارژ همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپاد را فراهم می‌کرد. پس از معرفی این محصول در سال ۲۰۱۷، کاربران مدت‌ها منتظر عرضه ایر پاور بودند اما در نهایت در ماه مارس سال جاری اعلام شد که تولید آن لغو شده است.

دن ریکو، نایب رئیس بخش سخت افزاری اپل درباره این اتفاق گفت:

پس از تلاش بسیار، ما به این نتیجه رسیدیم که ایر پاور نخواهد توانست به استانداردهای بالای مورد نظر ما برسد و این پروژه را لغو کردیم. از مشتریانی که منتظر عرضه این محصول بودند عذرخواهی می‌کنیم. ما همچنان به آینده (فناوری) بی‌سیم باور داریم و متعهد می‌شویم که تجربه وایرلس را به پیش ببریم.

شاید هر شرکت دیگری تولید یکی از محصولات خود، آن هم محصولی در رده لوازم جانبی را لغو می‌کرد تا این حد هیاهو به پا نمی‌کرد؛ اما این بار پای اپل در میان بود. همه ما این شرکت را به وسواس و کمال‌گرایی‌اش در تولید محصولاتی منحصر به فرد می‌شناسیم و به همین دلیل است که لغو تولید ایر پاور را برای اپل یک شکست به حساب می‌آوریم.

 

 

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها